10 Mart 2013 Pazar

"Peygamber Kılıcı" ve "Kekik"



Merhabalar,Yeni evimde ilk canlı çiçeğimi ektim hayırlı uğurlu olur inşaallah.Kendileri "Peygamber Kılıcı" ya da "Paşa Kılıcı" adıyla tanınan ve benim gibi henüz çiçek yetiştirme konusunda çırak olan bir ev sahibi için bakımı kolay olan bir çiçek.Hani "Sırtına vur;ekmeğini al." derler ya o misal.Zırt pırt su istemez,illaki yerim şura olsun demez.Bir de ne duydum bir bilseniz,boyu bir metreyi aşınca kişiyi ev sahibi yaparmış.Arkadaşım Hilal,Rabia Hocam ben size bir çiçek getireyim ev sahibi yapıyor deyince hemen yüzüm gülüverdi.


Sağolsun annesi evdeki çiçeği köklendirmiş ve benle birlikte bir kaç arkadaşa daha göndermiş.Şimdilik evde olan bu saksıya dikiverdim ama google amcadan öğrendiğime göre,eski usul toprak saksı olursa kökleri daha güzel  tutarmış.Bulabilirsem en yakın zamanda saksını değiştireceğim.Arkadaşlarım içinizde bu çiçekten büyüten varsa,acil tavsiyelerinizi beklerim.






Size daha önce evimizin yeni üyesinden bahsetmemiştim sanıyorum.Adı "Kekik".O biiiiir su kaplumbağası...O biiiir şebek...Yaklaşık iki aydır bizimle inşallah yıllarca da bizimle olur.Eve gelince oğlumla hemen başına geçip,Kekik nasılsın ne yaptın biz yokken diye garip garip sorular soruyoruz.Ve inanın onu sevmeye başlar başlamaz öyle hareketleniyor öyle taklalar atıyor ki...Özellikle bendeniz zannımca bir anne şefkatiyle yaklaştığımdan mıdır bilmem benim sesime çok güzel tepkiler veriyor.Bu arada kaplumbağa deyip de geçmeyin ,gün aşırı suyunu temizliyorum,hem de dinlenmiş kloru uçmuş su olacak.Ardından,suyuna vitamin damlatıyorum.Bir de kabuğu sertleşmesin diye,ara ara jelini sürüp pamuk yardımıyla kabuğuna masaj yapıyorum .Eh daha ne yapayım değil mi?Sonra dua ediyorum;
"Rabbim ,ben ona merhamet ediyorum,"SEN" de bana merhamet et"... :(














Hepinize sağlıkla,huzurla geçecek güzel bir hafta diliyorum.




9 yorum:

  1. Bizim burdada 7 kök olunca ev sahibi olursun derler :)
    Hakikaten benim öyle olmuştu. Belkide öyle inandığımdan :)
    Benimki plastik saksıydı. Hiç problem olmadı. Dediğin gibi aş istemez su istemez, yer istemezdir kendileri..

    YanıtlaSil
  2. Önce bir taneyle başlıyorsun sonra çiçekler artmaya başlıyor.şimdi çalışma odamda bir köşede evime renk katıyorlar.bana da bu sevda anneciğimden kaldı .Oda bu çiçekten çok yetiştirmiştir.kolay yetişiyor ve çoğalıyor.

    YanıtlaSil
  3. Bir metreyi aşınca ev sahibi olursun derler evet ben oldum doğrusu, dediğin gibi fazla suya gerek yok, yerini de çok değiştirme derim kolay büyüyen bir bitki, ben çiçeğime arada bir bitki vitamini veriyordum sıvı olanlardan ve yapraklarının tozlu olmamasına dikkat ediyordum:)

    YanıtlaSil
  4. bakımı oldukça kolay bir bitki.Plastik saksıda da gayet yetişir.Diğer bitkilere göre oksijen sağlamada daha etkilidir.Sürekli su vermemeniz gerekmez.Saksıdaki toprak yarıya kadar kuruduğunda su verin.Yaklaşık 1.5-2yıl sonra kök sürgünleri vericektir.Bu kökleri ayırırken dilek tutun ve istediğiniz kişiye verin.Verdiğiniz kişide dilek tutarak ekerse dileği gerçek olur diye bilirim ben.Bende yetiştiriyorum paşa kılıcını.Sorunsuz bir bitki olduğundan sevgiyle bakacağınızdan eminim :)

    YanıtlaSil
  5. Bende yetiştiriyorum ve merakla büyümesini bekliyorum:)1 metreyi aştığında ev sahibi olursun derler ve bu bence batıl inanç değil.Şimdilik 50 cm..Kızımın cefalarına karşılık dimdik ayakta:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba blognuzu beğenip izlemeye aldım.Güle güle oturun hayırlı olsun yeni eviniz.Bende duymuştum 1 metreyi aşınca evin olduğunu inşallah olur:)Bende sizi blogma bekliyorum umarım katılırsınız sevgiler:))

    YanıtlaSil
  7. ARTIK BENDE TAKİBE ALSIM SENİ. BANADA BEKLİYORUM BU ARADA ÇİÇEKLER GÜZEL. BENDE BU SENE ÇİÇEKLERE TAKMIŞ DURUMDAYIM BYE

    YanıtlaSil
  8. inşallah gönlüne göre bir ev sahibi olursun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Bakımı en kolay bitki her halde, ben de elektrikli aletlerden çıkan radyasyonu emdiğini duyunca, evimizdekini yatak odasına koymuştum, şimdi senin yazını okuyunca düşündümde bir aydan fazla oldu her halde su falan vermedim zavallıya ama süper durumda..Bu arada yorumları okuyunca bu ev konusu çok ilgimi çekti, benim bildiğim de bundan yetişen yavruyu dikip büyütürsen ev sahibi olacağın...Çok inanmasa da eşim ve annem benimkinden çıkan yavruları büyüttüler, annemin yeni bir ev alacağı biraz belliydi ama eşime bir anda hiç akılda olmayan bir daire kaldı...İnanması çok zor ama bu çiçek galiba kalbimizdeki en temiz duygulara cevap veriyor..Güle güle büyüt..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı merakla bekliyorum.Teşekkürler.